2013. január 22., kedd

Tartalomjegyzék, lista és egyebek


Hangszerboltban
-Látod, Apa, ott vannak a hegedűk?
-Én egy hegedűt sem látok, Mackó!
-De, ott vannak! Nem látod?
-Nem...
-Ne butáskodj, Apa!

Bili 1. Székrekedés
Elég fura lehetett az ábrázatom bilizés közben, mert:
-Jön a kaka, Mókus?
-Igen, Anya, de nem tudom kinyomni...


 Meseolvasás. Belső rendszabályzat.
-Ma este három mesét olvasunk. És nem nyüzsgök és nem forgolódok jobbra-balra, mert az ágy nem játszótér. A szülők azért olvasnak esti mesét a fiúcskáknak és a kislányoknak, hogy könnyebben elaludjanak.
- applause


Magyar népmesék: A varázslatos tűzszerszám
-Apa, most átkötöm a derekadat és leeresztelek az odvas fa mélyére. Ott van három szoba, amit három kutya őriz. De ne ijedj meg, szólítsd őket a lábad mellé...
-hypnotized

Bili 2. Apróság, izé...csöppség, de számít

Egyik este mire kiböktem, hogy "azt hiszem kell a bili", már diónyi, jó na!, tenyérnyi folt ékeskedett a nadrágomon. Gyerektenyérnyi. Ami, ugye még nem olyan ördöngös. Gyerekszempontból. Mégis enyhe fejmosást kaptam:
-Huni! Picit hamarabb szólj ezután, rendben?
Ennek fele se tréfa, gondoltam. Hirtelen Huni lettem? Hová tűnt a Mackó? Mi lett a Mókussal?
-Bocsánatot kérek. Ne haragudj rám!
Kell még mondanom, hogy Anyáék úgy borultak rám, mint a balzsam?

Bevásárlólista
Délutáni alvás után (még mindig) álmos szemekkel fürkészem a kamra előtt sorakozó bevásárlószatyrokat.
-Vásárolni voltál, Apa? Hoztál nekem Pufuletet?
-Ó! Nem hoztam, Mackó - közölte Apa a rossz hírt, majd egy finom manőverrel elhárította a felelősséget, aszongya: Anya nem írta fel a listára.
-Semmi gond, Apa. Majd következőkor én felírom. 

Meseolvasás: tartalomjegyzék
-Olvadod vagy nem a mesét, Mókus?
-Egy pillanat, Anya. Keresem a tartalomjegyzéket.

Nincsenek megjegyzések: